Port of Kiel Magazine No. 3 | 2015

64 Damals: Durch die Errichtung des Schwedenkais hatte sich die Umschlagsfläche imBinnenhafen erheblich reduziert. Eine Erweiterung wurde notwendig. Eine Vorschuhung amBahnhofs- kai um 20Meter auf einer Länge von 400Metern schuf Abhilfe. Dabei wurden 1981 140.000 Kubikmeter Seesand aufgeschüttet und 8.000 Quadratmeter tragfähiger Grundmit zwei RoRo- sowie Gleisanlagen für den kombinierten Fährverkehr gewonnen. In die- semZuge wurde der Bahnhofskai in Bollhörnkai-Süd umbenannt. Then: The transhipment area of the domestic port was reduced drastically when the Schwedenkai was built. So the decision was made to extend the quay along the 400 metres of the station pier by 20 metres. 140,000 cubic metres of sea sand were banked up in 1981, which created a stable area of 8,000 square metres with two RoRo as well as tracks for the combined ferry transportation. The Bahnhofskai then became its new name “Bollhörnkai-Süd.” 1981 HISTORY. YESTERDAY AND TODAY. Ein Blick in die Chronik des Hafens. A look into the chronicles of the port of Kiel. HAFENGESCHICHTEN

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