Port of Kiel Magazine No. 6 | 2018

62 HAFENGESCHICHTEN HISTORY. YESTERDAY & TODAY. 1990 s Ein Blick in die Chronik des Hafens. A view into the port chronicles. Due to being used in parallel by other ferry lines, the capacities of Oslokai had become too small for the requirements of the shipping company Color Line. The new terminal planned on the premises of the scrap trade company Kieler Schrotthandel was designed to offer more storage and more comfortable passenger areas and to enable handling a second cruise or ferry ship right next to the Color Line ferry. KSH got an alternative site at Ostuferhafen. Die Kapazitäten des Oslokais waren in der parallelen Nutzung mit den anderen Fährlinien für die Bedürfnisse der Reederei Color Line zu klein geworden. Das auf dem Gelände der Kieler Schrotthandel GmbH geplante neue Terminal sollte mehr Stauflächen sowie größere, komfortablere Passagierbereiche bieten und außerdem ein weiteres Kreuzfahrt- oder Fährschiff abfertigen können. Der Kieler Schrotthandel erhielt eine Ausweichfläche im Ostuferhafen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTA1ODY=